Декілька слів про нас, які можуть звучати, як вигадана та красиво написана казкова розповідь, а насправді тут кожне слово правдиве. Ми починаємо писати, а Ви читайте та поринайте у світ бджіл.

Торгова марка Стасова пасіка (Stas` apiary) це насамперед сімейна пасіка, історія створення якої починається з 2015 року.

Літо 2014 року. Молода сім’я  продовжує ростити свого єдиного нащадка Станіслава (Стаса), здоров’я якого раптово сильно похитнулося. Після невтішного медичного висновку, розпочалося лікування та реабілітація, що супроводжувалося жорсткою дієтою. Дитині практично все було заборонено вживати. Одним із пунктів дотримання дієти – заборонено вживати будь-які солодощі (цукерки, шоколад, тощо) і цукор також.

На запитання батьків, як вони мають пояснити малюку у віці приблизно 4 роки 6 місяців, що він має вживати гіркий чай без цукрового підсолодження, була отримана відповідь, де медик пояснив, що вживати гіркий чай хлопцеві не потрібно, просто цукор замінити на мед.

В сім’ї ніхто не був знавцем меду. Там де була довіра до якості меду, він там швидко закінчувався. І знову починалися пошуки якісного продукту.

Початок 2015 року. Дитині майже 5 років. На той момент він практично самостійно користувався планшетом, а саме використовував додаток YouTube для перегляду мультфільмів. В середині лютого син тримаючи в руках планшет підійшов до батька з фразою – «тату, тату я бджілку знайшов». Під час спільного перегляду відео контенту, батько побачив, що це не мультиплікація про бджілку, а відео відзняте на пасічному господарстві. Стаса в даному відео зацікавило те, що по монітору планшету бігала бджола, яка була зафіксована відео камерою. Після перегляду відео батьком самостійно прийнято рішення, що потрібно вивчити пасічну тематику, для спроби самостійного утримування хоча би однієї бджолиної сім’ї, з метою одержання мінімальної кількості власного якісного меду.

Розпочалося самостійне в позаробочий час інтернет-навчання та освоєння тематичної друкованої літератури. Під час освоєння інформації оперативно потрібно було вирішувати, яку вибрати систему пасічникування, що також було своєрідним квестом, оскільки чоловік з 2010 року постійно знаходися на реабілітації після декількох пульманологічних хірургічних операцій та має статус інваліда третьої групи загального захворювання. В результаті вказаних операцій отримана паталогія у вигляді частих бронхо-легеневих захворювань, суттєвого обмеження в піднятті ваги не більше 4 – 4,5 кілограм та пожиттєвої задишки.

В супереч різних відмов рідними, які посилалися на хитке здоров’я, придбано перший пінополіуретановий вулик, зібрані та навощені перші рамки.

В кінці травня 2015 року приватним поштовим перевізником адресно доставлено на майбутню пасіку чотирьох рамковий бджолопакет. До теоретичного навчання добавилося, ще й практичне. Невеличка бджолина сімейка до кінця року перетворилася на потужну сім’ю, яка успішно перезимувала 2015-2016 зиму. Мед для дитини продовжуємо купляти й дальше, однак часте знаходження біля бджіл господарю вдалося суттєво покращити своє здоров’я. В середині 2016 року єдина бджолина сім’я почала роїтися. Поспіхом придбано чотири дерев’яні «рогаті вулики» (вулики Паливоди). Пізніше стало відомо, що вони успішно використовуються на кочових пасіках. Одну потужну бджолосім’ю поділено на п’ять відводків, які до початку осені встигли достатньо розвинутися та успішно перезимувати. Власного меду як не було так і немає дальше. Витрати на утримування пасіки росли в геометричній прогресії.

В середині серпня 2017 року наступила перша довго очікувана відкачка власного меду, в якості якого ми впевнені особисто. В кінці 2017 року розпочалося знайомство з місцевими пасічниками, де були присутні люди, які мріяли перетворити власні стаціонарні пасіки на кочові, що дасть змогу утримувати за один сезон різні сорти меду.

2018 рік нема лиха без добра. Після втрати батька зі сторони чоловіка, стихійно розпочала кочівля, мета якої була оговтатися від стресу. Перша кочівля в межах області дала також свій позитивний результат і по зборі соняшникового меду.

Плине час, пасіка потихеньку росте, розвивається, вчимося перевозити пасіку від одного медодаю до іншого, отримуємо корисні практичні навички. Вкладаються власні кошти в придбання необхідного обладнання та інвентаря. Найголовніше, що здоров’я членів сім’ї суттєво покращується.

17 квітня 2024 року, матір’ю синулі, яка є і дружиною голови сімейства, прийнято рішення зареєструвати на своє ім’я фізичну особу – підприємця. Основним видом економічної діяльності насамперед є розведення інших тварин, а саме бджіл, також є інші види економічної діяльності, які дають змогу легально проводити підприємницьку діяльність та займатися улюбленою справою.

Відбулася перереєстрація пасіки.

Розпочато процес реєстрації торгової марки «Стасова пасіка», яка також має офіційний англомовний переклад. В червні 2024 року заявка на торгову марку успішно опублікована у відповідному бюлетені і з того часу має право офіційно використовуватися заявником, незважаючи на незавершений процес реєстрації.

Паралельно проводилися роботи по реєстрації власних технічних умов з виробництва крем-меду з добавлянням сублімованих сухофруктів і не тільки. Власник вищевказаних технічних умов повен мати статус юридичної особи або фізичної особи – підприємця. Вказані роботи над технічними умовами ТУ У 10.8-3079614466-001:2024 знайшли своє успішне завершення 26.12.2024. Інформація про них опублікована в каталозі технічних умов України за посиланням.

В літній період 2024 року, пасіка налічує вже більше п’ятдесяти бджолородин.

Далі буде … J.

Ми працюємо, а Ви смакуйте смачний та вищого ґатунку мед зі Стасової пасіки, що підтверджено відповідними лабораторними документами.

Вживаючи мед та інші бджолопродукти ми піднімаємо національну культуру споживання меду, яка в Україні не те, що низька, а практично відсутня. Незважаючи на те, що Україна практично постійно входить в першу п’ятірку світових експортерів меду, про мед українці починають згадувати в більшості випадків тоді коли організм починає хворіти.

Історія Стасової пасіки продовжує писатися дальше.